Forslag til sen aftensmad

13. december 2007

Alder:
11 mdr.

Forslag til sen aftensmad

Hej Helen

Jeg ville høre om, du har nogle ideer eller eventuelt ideer til, hvor jeg kan finde noget inspiration angående mad til vores søn. Han spiser stadig godt og det samme som resten af familien. Han har indtil nu fået en flaske vælling inden han blev lagt dvs. omkring kl. 20. Derefter er han blevet ammet i søvn, det holder vi fast i, i en tid endnu. Men han afviser nu flasken og derfor mangler jeg lidt ideer til alternativer. Vi spiser vores aftensmad kl. 17.30-18, så jeg synes, han bør have et lille måltid omkring kl. 19.30.

Mht. rytmen som vi har haft lidt problemer med, så sover han nu 1 lur ...

Annonce

... om dagen på ca. 3 timer. Det fungerer rigtig fint og vi nyder at kunne foretage os ting om formiddagen. Nætterne er lidt urolige, men jeg kan læse i andre svar her i brevkassen, at det er meget normalt for hans alder. Det regnede jeg nu også med. Det værste ved det er, at han sommetider kun sover 10 timer om natten også 3 om dagen. Dvs. kun 13 i løbet af døgnet, er det ikke meget lidt? Ved bare ikke rigtig, hvad jeg kan gøre... Han skal i hvert fald ikke sove mere i løbet af dagen, så bliver det hele vendt rundt.

Det var lige et par hurtige spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe med :)

Venlig hilsen Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.